Veel wielerverenigingen fietsen in verschillende (snelheids)groepen, de planning van clubritten is vaak daarop afgestemd. De nieuwe functionaliteit 'subgroepen' in Cyql maakt het voor verenigingen nu nog eenvoudiger om ritten te plannen en op te splitsen op niveau of snelheid.
Subgroepen binnen Cyql maken het mogelijk om een enkele rit op te splitsen in meerdere groepen, gebaseerd op verschillende criteria zoals snelheid of trainingsniveau. Dit zorgt ervoor dat het niet meer nodig is om aparte ritten aan te maken voor verschillende doelgroepen. Leden kunnen eenvoudig kiezen in welke groep ze willen deelnemen.
Het gebruik van subgroepen biedt verschillende voordelen voor wielerverenigingen:
Het proces om een rit op te delen in subgroepen is eenvoudig en kan volledig worden beheerd via het Cyql-dashboard. Hier zijn de stappen:
Vanaf nu kun je één rit inplannen en deze automatisch opdelen in subgroepen op basis van een label. Bijvoorbeeld, als je een label "snelheidsgroep" instelt met "groep A", "groep B" en "groep C", dan kan een deelnemer bij het aanmelden direct kiezen in welke groep hij/zij meerijdt. Zo blijft alles overzichtelijk en goed georganiseerd.
Leden kunnen zich vervolgens aanmelden voor de rit en de gewenste subgroep selecteren tijdens het aanmeldproces.
Cyql is een handige app voor wielerverenigingen. Met Cyql kunnen verenigingen eenvoudig clubritten organiseren, routes beheren en onderling communiceren. Met deze voordelen kunnen wielerverenigingen hun ritten efficiënter organiseren en een betere ervaring bieden aan hun leden. Al sinds de lancering van de Cyql app kunnen NTFU verenigingen kosteloos gebruik maken van de app. Meer weten over Cyql? Lees hier verder.
Goed nieuws voor iedereen die wel eens met de fiets op de trein stapt, bijvoorbeeld tijdens een bikepacking trip of naar de start van een toertocht of mountainbikeroute. Er komt dit jaar geen vervolg op de pilot voor het verplicht reserveren van de fiets in de trein.
De NTFU wil dat mountainbikers over mooie en veilige routes rijden. De bond helpt daarom trailcrews die de tracks aanleggen. Ruim 20 van die crews kwamen naar de jaarlijkse Traildag in Mook. Doel: ervaringen uitwisselen, plannen bevragen, kennis delen en ambities bij elkaar stimuleren.
Bosch eBike Systems treedt op als projectsponsor voor wielersportbond NTFU voor de ontwikkeling van MTB-routes in Nederland. Daar zetten zo’n 2.750 vrijwilligers zich in om MTB-routes aan te leggen. De financiering van de aanleg en het onderhoud van die routes moeten zij zelf regelen. Met het NTFU Bosch eBike Systems Trailfund geven beide organisaties deze vrijwilligers een financieel duwtje in de rug.
De NTFU start met VeiligheidNL een onderzoek naar hoe de wielersport veiliger kan. Wielersporters die de afgelopen drie jaar gevallen zijn, kunnen in een vragenlijst laten weten hoe, waar en wanneer ze gevallen zijn en welk letsel ze hebben opgelopen. De inzichten helpen om gerichter de sport veiliger te maken.
Steeds meer mensen stoppen met sporten, omdat ze geblesseerd raken. Bijvoorbeeld na een valpartij. Dat komt naar voren uit sportblessurecijfers van VeiligheidNL. Zonde, want vaak is zo'n blessure te voorkomen. Hoe? Door techniektrainingen te volgen.
De 1,5 meter afstand en gelimiteerde groepsgrootte maakt het organiseren van clubactiviteiten in coronatijd niet eenvoudig. Eerder schreven we al over de
Is bij jullie het werven van vrijwilligers een ingewikkelde taak? Krijg je vaak weinig respons op oproepjes om te helpen bij een training of is het ingewikkeld om die openstaande bestuursfunctie te vullen? Volg dan de gratis online module Vrijwilligersmanagement.
Driekwart van de fietsers vindt het onveilig op de dijk. Vooral door te hard rijden en te krap inhalend gemotoriseerd verkeer en als het druk is op mooie dagen. Dat komt naar voren uit onderzoek van ANWB, Fietsersbond, Fietsplatform, NTFU en VVN.
De Nederlandse Loterij draagt elk jaar ongeveer een kwart van de opbrengsten af aan het NOC*NSF en 77 sportbonden, waaronder de NTFU. Daarmee is het naast contributies, subsidies en sponsoring een belangrijke financiële duw in de rug.