Veel wielerverenigingen fietsen in verschillende (snelheids)groepen, de planning van clubritten is vaak daarop afgestemd. De nieuwe functionaliteit 'subgroepen' in Cyql maakt het voor verenigingen nu nog eenvoudiger om ritten te plannen en op te splitsen op niveau of snelheid.
Subgroepen binnen Cyql maken het mogelijk om een enkele rit op te splitsen in meerdere groepen, gebaseerd op verschillende criteria zoals snelheid of trainingsniveau. Dit zorgt ervoor dat het niet meer nodig is om aparte ritten aan te maken voor verschillende doelgroepen. Leden kunnen eenvoudig kiezen in welke groep ze willen deelnemen.
Het gebruik van subgroepen biedt verschillende voordelen voor wielerverenigingen:
Het proces om een rit op te delen in subgroepen is eenvoudig en kan volledig worden beheerd via het Cyql-dashboard. Hier zijn de stappen:
Vanaf nu kun je één rit inplannen en deze automatisch opdelen in subgroepen op basis van een label. Bijvoorbeeld, als je een label "snelheidsgroep" instelt met "groep A", "groep B" en "groep C", dan kan een deelnemer bij het aanmelden direct kiezen in welke groep hij/zij meerijdt. Zo blijft alles overzichtelijk en goed georganiseerd.
Leden kunnen zich vervolgens aanmelden voor de rit en de gewenste subgroep selecteren tijdens het aanmeldproces.
Cyql is een handige app voor wielerverenigingen. Met Cyql kunnen verenigingen eenvoudig clubritten organiseren, routes beheren en onderling communiceren. Met deze voordelen kunnen wielerverenigingen hun ritten efficiënter organiseren en een betere ervaring bieden aan hun leden. Al sinds de lancering van de Cyql app kunnen NTFU verenigingen kosteloos gebruik maken van de app. Meer weten over Cyql? Lees hier verder.
Op zaterdag 24 januari kun je gratis de opleiding tot Vertrouwenscontactpersoon volgen bij de NTFU. Daarmee zorg je ervoor dat er een vast aanspreekpunt is binnen je wielerclub voor iedereen die te maken heeft met of vragen heeft over grensoverschrijdend gedrag, zoals pesten, intimidatie, agressie of discriminatie. Let op: inschrijving is gesloten.
Constant van Waterschoot is veertien jaar voorzitter van de NTFU geweest en nam in 1994 als erelid afscheid van het bestuur. Hij is daarna nog jaren eindredacteur geweest van het Toer Fiets Magazine. Zo lang zijn gezondheid het toeliet is hij blijven fietsen, vooral in het door hem zo geliefde Vlaanderen, dat hij vanuit zijn woonplaats Oostburg goed kon bereiken. Op 26 november is hij op tweeëntachtigjarige leeftijd overleden.
Staatssecretaris van Sport – Paul Blokhuis – heeft Vereniging Sport en Gemeenten (VSG) gevraagd met gemeenten te kijken hoe de vergunningsprocedure voor sportevenementen eenvoudiger kan. Deze boodschap van de staatssecretaris is een mooi resultaat van onze lobby voor vereenvoudiging voor tochtorganisatoren en vermindering van de administratieve lasten.
Wielersportbond NTFU start een juridisch fonds: een financieel vangnet voor vrijwilligers die moeten knokken voor de fietssport en daarvoor juridische kosten moeten maken.
De betaalbaarheid van steeds meer mountainbikeroutes staat onder druk. De routes bedruipen zichzelf veelal met een eigen vignet of lokale gelden. Vertegenwoordigers van mountainbikers, terreinbeheerders, particuliere grondeigenaren en lokale overheden gaan daarom samen de mogelijkheden voor een landelijk mountainbikevignet verkennen.
Wielrennen, mountainbiken of gravelbiken is gezond. Maar de ongevallencijfers laten ook een keerzijde zien. Als het misgaat, is het letsel vaak ernstig. De NTFU, KNWU en het kenniscentrum letselpreventie VeiligheidNL gaan daarom samenwerken om fietsongevallen te voorkomen.
NTFU en KWbN verwelkomen van harte Natasha Wijgerse in hun midden. Natasha gaat organisatoren van beide bonden helpen bij het aanvragen van vergunningen en het doorlopen van stikstofberekeningen.
De fietssport is er voor iedereen: fietsen is wat ons verbindt. Toch voelt niet elke wielersporters zich welkom in de sport. Zo worden fietsers met een maatje meer niet door iedereen serieus genomen. Net als mensen met een goedkope fiets en kleding.
Er is grote behoefte aan meer fietsplaatsen en betere voorzieningen voor fietsen in de trein, komt naar voren uit de enquête van de Fietsersbond onder 3.073 respondenten. Sportieve fietsers willen vooral fietshaken zodat ze hun fiets veilig kunnen stallen.
Sinds de lancering in september maken steeds meer clubs gebruik van