Kosten voor de fietsverzekering stijgen niet in 2023

Ondanks hoge inflatiecijfers gaan NTFU-leden in 2023 niet meer betalen voor hun fietsschadeverzekering, dat maakte verzekeringspartner Meijers bekend. 

De NTFU werkt al ruim veertig jaar samen met Meijers als het gaat om fietsverzekeringen. De Vries: "In die jaren hebben we een mooi verzekeringspakket voor fietsers en verenigingen ontwikkeld met onder andere een ongevallendekking, schade, reisverzekering en aansprakelijkheid. Doordat we al jarenlang trouwe klant zijn en we met 75.000 leden een sterk collectief vertegenwoordigen, hebben we de kosten voor de verzekering gelijk weten te houden. Een mooi onderhandelingsresultaat!" 

Samenwerken om schade te beperken

De prijs van de fietsverzekering kan in 2023 gelijk blijven omdat de schadeclaims afgelopen jaren zijn afgenomen. De NTFU besteedt veel aandacht aan veiligheid, met name bij verenigingen. Het is volgens De Vries dan ook niet gek dat er meer schademeldingen komen van individuele leden dan van leden van verenigingen. "Dat heeft met organisatie te maken. Hoe georganiseerder je fietst, des te minder schade is er. Onze cursus wegkapitein speelt daar ook een rol in, net zoals Start2Bike. Die cursussen worden heel goed bezocht."

Ook verzekeringspartner Meijers ziet het belang van cursussen als Start2Bike en de wegkapitein. De intermediair uit Amstelveen investeert samen met Hienfeld Assuradeuren in de veiligheid van onze sport door deze programma's te ondersteunen. Zo dragen zij bij aan het voorkomen van ongelukken, in plaats van enkel schade uit te keren. "Samen houden we ongevallen en schades ook in de toekomst beperkt en kunnen we een voordelig verzekeringspakket blijven aanbieden," aldus De Vries.

Extra lang verzekerd

Wil je goed verzekerd het koude winterseizoen tegemoet fietsen? Sluit je dan aan bij de NTFU en profiteer van het XL-aanbod. Jouw lidmaatschap gaat dan direct in en loopt tot eind 2023. Je profiteert op die manier direct van onze betrouwbare verzekering, korting op toertochten en je ontvangt Fietssport Magazine. Uiteraard kunnen verenigingen ook gebruik maken van het XL-aanbod

Misschien ook interessant...

Vergunningen

Met verbeterde EVA-tool is een vergunning straks binnen handbereik

De NTFU gaat de online tool Eenvoudig Vergunningen Aanvragen verbeteren. Het uiteindelijke doel is dat organisatoren de aanvraag direct naar de juiste instanties sturen. Tot nu toe konden ze alleen een overzicht opvragen.

NTFU

In memoriam: Constant van Waterschoot, voorzitter, fervent fietser, erelid en eindredacteur

Constant van Waterschoot is veertien jaar voorzitter van de NTFU geweest en nam in 1994 als erelid afscheid van het bestuur. Hij is daarna nog jaren eindredacteur geweest van het Toer Fiets Magazine. Zo lang zijn gezondheid het toeliet is hij blijven fietsen, vooral in het door hem zo geliefde Vlaanderen, dat hij vanuit zijn woonplaats Oostburg goed kon bereiken. Op 26 november is hij op tweeëntachtigjarige leeftijd overleden.

Fiets in de trein

Geen nieuwe pilot reservering fiets in trein

Goed nieuws voor iedereen die wel eens met de fiets op de trein stapt, bijvoorbeeld tijdens een bikepacking trip of naar de start van een toertocht of mountainbikeroute. Er komt dit jaar geen vervolg op de pilot voor het verplicht reserveren van de fiets in de trein.

Doe mee met Welkom op de Club

Naar schatting zijn er 60.500 fietsers (bron: Wielersportmonitor 2019) die niet lid zijn van een vereniging, maar dat wél graag willen. Voor jouw vereniging de kans om nieuwe leden aan te trekken. Zeker nu fietsen steeds populairder wordt. Maar, hoe maak je hen enthousiast om lid te worden? De NTFU helpt je hierbij tijdens de actie ‘Welkom op de Club’. In juli kunnen potentiële leden kennismaken met het fietsen bij een club. Doet jouw vereniging ook mee?

Kleurcode

NTFU legt met video nieuwe kleurcodes voor MTB-routes uit

Om mountainbikeroutes veiliger te maken, rolt wielersportbond NTFU een kleurensysteem uit. Net als op de skipistes, geeft elke kleur de moeilijkheidsgraad van de route aan. Groen is makkelijk, blauw gemiddeld, rood moeilijk en zwart zeer moeilijk. De kleurcode herken je aan een nieuw bordje dat onder de routepijl hangt. Om te laten zien wat er technisch van je gevraagd wordt bij elk niveau en hoe het kleurensysteem precies werkt, heeft de NTFU een video gemaakt.

Start2Bike

Start2Bike organiseren in 2024

Start2Bike is een trainingscursus voor beginnende wielrenners, mountainbikers en gravelbikers. In vier trainingen leren beginnende fietsers alles over remmen, schakelen, bochten, rijden in een groep en meer. Voor 2024 vinden er enkele wijzigingen plaats in het Start2Bike programma, in onderstaande bericht informeren we je hierover.

Trailfund

Zand en grind voor mountainbikeroutes dankzij NTFU Bosch eBike Systems Trailfund

Een paar maanden geleden vroegen we welke MTB-route het NTFU Bosch eBike Systems Trailfund kan gebruiken. Meer dan tachtig reacties kreeg de wielersportbond. Vooral routes waar je tot aan je assen in de blubber staat of door mul zand moet ploeteren, kwamen terug.

Trailfund

NTFU Bosch eBike Systems Trailfund voor mountainbikeroutes in Assen en Almere

Voor de tweede keer dit jaar wordt het NTFU Bosch eBike Systems Trailfund uitgereikt. Dit keer ontvangen MTB Assen en MTB & More geld uit het fonds. De vrijwilligers gebruiken de financiering voor onderhoud en reparatie van de mountainbikeroutes bij Assen en Almere. De paden hebben flink wat te verduren gehad door intensief gebruik en het weer. Naar verwachting liggen de routes er eind februari 2023 er weer perfect bij. 

Goed voorbeeld: Een compleet overzicht van alle clubritten in Cyql

Sinds de lancering in september maken steeds meer clubs gebruik van de app Cyql. De app maakt het makkelijk om gezamenlijke ritten te plannen en informatie daarover met elkaar te delen. Voor GRTC Excelsior kwam Cyql precies op het juiste moment.

Fietspad moet veiliger worden voor wielrenners

De Fietsersbond gaat actie voeren om onnodige paaltjes op het fietspad te laten verwijderen. Het zorgt nog te vaak voor valpartijen met ernstig letsel. De NTFU vindt dit een goed idee. Er belanden namelijk steeds meer fietsers op de Spoedeisende Hulp. Hoe zit dat met wielrenners? De NTFU dook in de cijfers van VeiligheidNL – dat het aantal verkeersslachtoffers op de Spoedeisende Hulp bijhoudt.