Kosten voor de fietsverzekering stijgen niet in 2023

Ondanks hoge inflatiecijfers gaan NTFU-leden in 2023 niet meer betalen voor hun fietsschadeverzekering, dat maakte verzekeringspartner Meijers bekend. 

De NTFU werkt al ruim veertig jaar samen met Meijers als het gaat om fietsverzekeringen. De Vries: "In die jaren hebben we een mooi verzekeringspakket voor fietsers en verenigingen ontwikkeld met onder andere een ongevallendekking, schade, reisverzekering en aansprakelijkheid. Doordat we al jarenlang trouwe klant zijn en we met 75.000 leden een sterk collectief vertegenwoordigen, hebben we de kosten voor de verzekering gelijk weten te houden. Een mooi onderhandelingsresultaat!" 

Samenwerken om schade te beperken

De prijs van de fietsverzekering kan in 2023 gelijk blijven omdat de schadeclaims afgelopen jaren zijn afgenomen. De NTFU besteedt veel aandacht aan veiligheid, met name bij verenigingen. Het is volgens De Vries dan ook niet gek dat er meer schademeldingen komen van individuele leden dan van leden van verenigingen. "Dat heeft met organisatie te maken. Hoe georganiseerder je fietst, des te minder schade is er. Onze cursus wegkapitein speelt daar ook een rol in, net zoals Start2Bike. Die cursussen worden heel goed bezocht."

Ook verzekeringspartner Meijers ziet het belang van cursussen als Start2Bike en de wegkapitein. De intermediair uit Amstelveen investeert samen met Hienfeld Assuradeuren in de veiligheid van onze sport door deze programma's te ondersteunen. Zo dragen zij bij aan het voorkomen van ongelukken, in plaats van enkel schade uit te keren. "Samen houden we ongevallen en schades ook in de toekomst beperkt en kunnen we een voordelig verzekeringspakket blijven aanbieden," aldus De Vries.

Extra lang verzekerd

Wil je goed verzekerd het koude winterseizoen tegemoet fietsen? Sluit je dan aan bij de NTFU en profiteer van het XL-aanbod. Jouw lidmaatschap gaat dan direct in en loopt tot eind 2023. Je profiteert op die manier direct van onze betrouwbare verzekering, korting op toertochten en je ontvangt Fietssport Magazine. Uiteraard kunnen verenigingen ook gebruik maken van het XL-aanbod

Misschien ook interessant...

Trailfund

Trailfund NTFU en Bosch eBike Systems trapt succesvol af

Nederland beschikt sinds een paar dagen over drie geheel vernieuwde en gerenoveerde MTB-routes: recent werden in Netersel (Brabant), Marum (Groningen) en Anloo (Drenthe) de herboren trails feestelijk geopend. De drie gerenoveerde routes zijn het resultaat van de eerste inzet van het Trailfund van Wielersportbond NTFU en Bosch eBike Systems, een nieuw fonds waaruit vrijwilligersorganisaties kunnen putten voor het aanleggen en onderhouden van Nederlandse MTB-routes. Van het toevoegen van rock gardens tot het wegwerken van gevaarlijke gaten, met behulp van het extra geld is alles vanaf mei in drie maanden gereed gemaakt en kunnen mountainbikers zich nu uitleven op deze trails.

Kennis & onderzoek, Veiligheid

NTFU en VeiligheidNL starten onderzoek hoe de wielersport veiliger kan

De NTFU start met VeiligheidNL een onderzoek naar hoe de wielersport veiliger kan. Wielersporters die de afgelopen drie jaar gevallen zijn, kunnen in een vragenlijst laten weten hoe, waar en wanneer ze gevallen zijn en welk letsel ze hebben opgelopen. De inzichten helpen om gerichter de sport veiliger te maken.

Opleidingen

Zeeuwse wielerclubs volgen samen cursus Wegkapitein

Om veiliger en beter georganiseerd als groep te fietsen, volg je de cursus Wegkapitein. Dat kan vanaf acht deelnemers. Niet elke vereniging heeft voldoende deelnemers. In Zeeland besluiten de clubs daarom samen de cursus te volgen. Extra voordeel: het ROVZ subsidieert de cursus.

NTFU roept gemeenten op loketten te openen

De NTFU, Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN) en NOC*NSF roepen gemeentebesturen op de loketten te openen, het gesprek met organisatoren aan te gaan en toertochten weer mogelijk te maken. Dat naar aanleiding van signalen dat het organisatoren niet altijd lukt toestemming van de gemeente te krijgen. Om zoveel als mogelijk gemeenten te bereiken, verspreidt Vereniging Sport en Gemeenten (VSG) de oproep onder alle gemeenten.

Horeca en sportkantines dicht om 20 00 uur, vaste zitplaats verplicht

In sportkantines en op het buitenterras is een vaste zitplaats verplicht en horeca – ook van sportaccommodaties – moet om 20.00 uur sluiten. Daarnaast is het advies om voor en na het sporten 1,5 meter afstand te houden. Dat zijn de aanvullende maatregelen die sinds 13 november gelden. De maatregelen gelden tot in ieder geval 3 december.

Stuifduinen

Stuifduinen bedreigen fietspaden langs de kust

Door een enorme berg zand dreigen de fietspaden in de Noord-Hollandse duinen te verdwijnen. Tussen Bergen en Schoorl en de strandopgang Kattendel bij Bloemendaal ploeg je al door het zand. Fietsersbond, NTFU, Fietsplatform en ANWB luiden de noodklok.

Toertochten, Vergunningen

NTFU wil redelijke vergoeding voor natuurgebruik bij toertochten

Steeds meer terreineigenaren vragen aan tochtorganisaties die inschrijfgeld berekenen een bijdrage per deelnemer. Het wordt daardoor lastiger een tocht door de natuur te organiseren. De nieuwe regels treffen vooral organisaties van mountainbike- en graveltochten.

6x tips om vrijwilligers te werven

Een vereniging draait op vrijwilligers. Het bestuur, verschillende commissies, de uitpijlers van een tocht, de eventuele bardiensten: elke club is afhankelijk van een enthousiaste groep vrijwilligers. Toch blijft dit vaak een probleem. Wij geven je 6 tips hoe je de juiste vrijwilligers vindt voor jouw vereniging.

Start2Bike

Start2Bike organiseren in 2024

Start2Bike is een trainingscursus voor beginnende wielrenners, mountainbikers en gravelbikers. In vier trainingen leren beginnende fietsers alles over remmen, schakelen, bochten, rijden in een groep en meer. Voor 2024 vinden er enkele wijzigingen plaats in het Start2Bike programma, in onderstaande bericht informeren we je hierover.

Vignet

NTFU, terreineigenaren en routebureaus starten verkenning naar landelijk vignet voor MTB-routes

De betaalbaarheid van steeds meer mountainbikeroutes staat onder druk. De routes bedruipen zichzelf veelal met een eigen vignet of lokale gelden. Vertegenwoordigers van mountainbikers, terreinbeheerders, particuliere grondeigenaren en lokale overheden gaan daarom samen de mogelijkheden voor een landelijk mountainbikevignet verkennen.