28 november 2019

NTFU en FuturumShop werken samen aan een sterkere wielersport

NTFU en FuturumShop werken samen aan een sterkere wielersport

NTFU en FuturumShop slaan de handen ineen voor een sterkere wielersport. De grootste online specialist voor wielrenners en mountainbikers brengt het aanbod van de wielersportbond bij haar klanten onder de aandacht én beloont NTFU-leden voor hun lidmaatschap.

De samenwerking met FuturumShop is het resultaat van een nieuwe partnershipstrategie van de NTFU. “De NTFU bevindt zich in een financieel gezonde situatie. Dat betekent dat een financiële impuls niet de basis is van de samenwerking. We willen samen met partners graag de wielersport een impuls geven,” stelt Erik Tolboom.

De nieuwe strategie richt zich op het versterken van verenigingen en evenementenorganisatoren, het toevoegen van waarde voor fietsers, verbeteren van het imago van de wielersport én het vergroten van de slagkracht van de NTFU. 

Promotie van toertochten

FuturumShop heeft een assortiment met ruim 15.000 producten en heeft jaarlijks meer dan 200.000 klanten die regelmatig een online aankoop doen. “Die klanten wijzen we graag op de tochten van onze clubs”, stelt Erik Tolboom, manager partnerships bij de NTFU. “De grootste hulpvraag van onze verenigingen is het promoten van hun toertocht, zo blijkt uit jaarlijks onderzoek onder de clubs. Samen met FuturumShop willen we nog meer fietsers interesseren voor toertochten.” 

Nieuwe wielersporters bereiken

Uit onderzoek van Gfk, BikeMotion en de NTFU blijkt dat 331.000 fietsers al regelmatig een toertocht fietsen. Samen zijn zij elk jaar goed voor 1,8 miljoen starts. De meest complete toertochtkalender staat op Fietssport en bevat 2.500 NTFU-tochten. Fietssport.nl trekt jaarlijks ruim één miljoen bezoekers.

FuturumShop kan de promotie voor toertochten een impuls geven, denkt Menno Kamp, marketeer bij FuturumShop. “Zo’n 4 miljoen unieke wielrenners en mountainbikers bezoeken jaarlijks onze webshop. Wij kunnen hen kennis laten maken met het mooie aanbod van de NTFU. Bovendien kunnen we fanatieke klanten op maat informeren over NTFU-tochten bij hen in de buurt. Daar profiteren de organisatoren van toertochten van.”

Speciale korting voor NTFU-leden

Wie ook van de samenwerking profiteren, zijn NTFU-leden. FuturumShop geeft speciale ledenkortingen én beloont de 75.000 NTFU-leden aan het eind van het jaar met een cadeau. Hoe meer je uitgeeft in de webshop, des te groter de beloning.