Lid worden
Kenniscentrum
Beleid
Diversiteit en inclusie
Jeugd
Ledenwerving en behoud
Ledenzaken
MTB routes
Toertochten
Veilig fietsen
Vrijwilligers
Belangenbehartiging
De pers
Fietsen in cijfers
Ons werk
Onze inzet
Routedatabank
Ondersteuning
Clubs
Cyql
MTB
Toertochten
Verzekeringen
Opleidingen
Bestuurders
Inschrijven voor een opleiding
Trainers
Workshops
Over ons
Commissies
Contact
Hoofdbestuur
Huisstijl
Medewerkers
NTFUshop
Onze partners
Onze visie en missie
Over ons
Vacatures
Home
Ledenservice
Home
Ledenservice
Veelgestelde vragen van fietsers
1.
Hoe geef ik een adreswijziging door?
Je wijzigt je gegevens eenvoudig via je
Fietssport PLUS-account
.
2.
Hoe kom ik aan een digitale ledenpas?
Je kunt je ledenpas online aanmaken via jouw PLUS-account op
Fietssport.nl
. Heb je nog geen account? Maak dan een basisaccount aan op Fietssport.nl (klik rechtsboven op registreer en voer je gegevens in). Er wordt gevraagd of je NTFU-lid bent, koppel hier je lidnummer. Je hebt nu het PLUS-account, wat gratis is voor NTFU-leden. Onder Mijn gegevens vind je jouw Scan & Go-barcode, deze kun je vanaf je mobiel bij een tocht laten scannen.
3.
Hoe pas ik het bedrag van mijn Extra Dekking aan?
Je kunt zelf je Extra Dekking verhogen via je Fietssport PLUS-account onder
Mijn producten
. Dit gaat direct in. Het bedrag dat je bij moet betalen wordt verrekend. Wil je de Extra Dekking verlagen? Dat is in het lopende jaar helaas niet mogelijk. Wel kan dit voor het nieuwe jaar. Let op dat je dit dan vóór 31 december doorgeeft via Fietssport.nl.
4.
Hoe vraag ik een ledenpas aan?
De Scan & Go-barcode – dé reden waarom je een ledenpas hebt – vind je online in je Fietssport PLUS-account. Wil je toch liever een plastic pas? Dan kun je deze op
Fietssport.nl/nieuwepas
aanvragen. Het maken en opsturen van de ledenpas kost € 5,-.
5.
Hoe wijzig ik mijn bankgegevens?
Je wijzigt je bankrekeningnummer eenvoudig via je
Fietssport PLUS-account
.
Meer vragen
Veelgestelde vragen van tochtorganisatoren
1.
Hoe annuleer ik onze tocht?
Een tocht annuleren kan via de pagina ‘mijn tochten’, waar het bestuur, toercommissieleden en Scan & Go-contactpersonen, toegang tot hebben. Kies de juiste tocht en annuleer of verwijder hem. De tocht komt dan automatisch als geannuleerde tocht op de kalender te staan.
2.
Hoe krijgen we het keurmerk Extra Goed Geregeld?
Een tocht waarbij de deelnemers extra in de watten worden gelegd en waar alles goed voor elkaar is, komt in aanmerking voor het keurmerk Extra Goed Geregeld. Vul voor het aanvragen van het keurmerk
de zelfcheck
in. Als de tocht via de zelfcheck voldoet aan de voorwaarden, komt een kwaliteitsadviseur je tocht beoordelen. Afhankelijk van de bevindingen van de adviseur, krijgt jullie tocht al dan niet het keurmerk.
3.
Hoe meld ik een tocht aan voor de kalender?
Iedere vereniging of organisatie die is aangesloten bij de NTFU kan een tocht aanmelden voor de kalender. Bestuursleden, toercommissieleden en Scan & Go-contactpersonen kunnen als ze ingelogd zijn op deze site bij
mijn tochten
. Hier kun je een toertocht toevoegen. Deze verschijnt, na goedkeuring van de kalendercoördinator, automatisch op de NTFU- en Fietssportkalender.
4.
Waar moeten we op letten bij extreme weersomstandigheden?
Het is op basis van temperatuur moeilijk te bepalen waar de grens ligt van het al dan niet laten doorgaan van je tocht.
Hier
lees je een aantal adviezen over extreem weer bij je tocht.
5.
We annuleren onze tocht, wat doen we met de voorinschrijvers?
Je bent als organisatie zelf verantwoordelijk voor het informeren van de voorinschrijvers en het eventueel terugstorten van het inschrijfgeld. In de voorwaarden van de NTFU is opgenomen dat er geen restitutie van het inschrijfgeld wordt gegeven. De NTFU stort maandelijks het bedrag van de voorinschrijvers op de rekening van de organisatie. Of je het geld terugstort, mag je dus zelf bepalen.
Meer vragen
Veelgestelde vragen van bestuurders
1.
Hode stel ik een huishoudelijk reglement op?
Het huishoudelijk reglement beschrijft de regels over de dagelijkse gang van zaken. Het is praktischer dan statuten, maar het mag niet in strijd zijn met elkaar. Ook deze huisregels laat je goedkeuren door de leden. Je zet er in hoe je de bezetting in de kantine regelt, wat de kledingrichtlijnen zijn of hoe je omgaat met materiaalgebruik. Bekijk hier
een voorbeeld van een huishoudelijk reglement
2.
Hoe stel ik statuten op?
De statuten vormen een officieel document. De leden moeten dit goedkeuren, bijvoorbeeld tijdens de ALV. Je beschrijft in de statuten onder andere het vestigingsadres van de vereniging of stichting, de namen van bestuursleden, hoe je omgaat met een eventueel financieel overschot en de rechten en plichten van jouw vereniging of stichting, bijvoorbeeld naar de leden toe. Bekijk hier
voorbeeldstatuten
.
3.
Hoe zeg ik het lidmaatschap van onze club op?
Het opzeggen van het lidmaatschap van je vereniging of stichting kan door een e-mail te sturen aan
info@ntfu.nl
. Geef hierbij aan wat de reden is waarom jullie je lidmaatschap opzeggen.
4.
Onze vereniging viert een jubileum. Wat kunnen wij van de NTFU verwachten?
Bij een 25, 50 en 75 jarig jubileum hebben wij een cadeautje voor jullie vereniging. Stel ons op de hoogte van jullie jubileum door een e-mail te sturen aan
mvandeveen@ntfu.nl
.
5.
Voor welke datum moet ik mijn leden opzeggen?
Zorg dat je voor 31 december de leden hebt opgezegd die het jaar daarop geen lid meer willen zijn. Opzeggingen kun je op deze website doorgeven via de
ledenlijst
.
Meer vragen
Inloggen
E-mailadres
Wachtwoord
Inloggen
Annuleren