Ledenservice

Support

Veelgestelde vragen van tochtorganisatoren

Iedere vereniging of organisatie die is aangesloten bij de NTFU kan een tocht aanmelden voor de kalender. Bestuursleden, toercommissieleden en Scan & Go-contactpersonen kunnen als ze ingelogd zijn op deze site bij mijn tochten. Hier kun je een toertocht toevoegen. Deze verschijnt, na goedkeuring van de kalendercoördinator, automatisch op de NTFU- en Fietssportkalender.
Scan & Go is door iedere vereniging of organisatie die bij de NTFU is aangesloten, gratis te gebruiken. De grootste investering is de aanschaf van een scanner. Het gebruik van Scan & Go is simpel en leggen we graag verder uit in deze handleiding. Bij het aanmelden van een tocht kun je aanvinken of je Scan & Go aanbiedt.
Een tocht waarbij de deelnemers extra in de watten worden gelegd en waar alles goed voor elkaar is, komt in aanmerking voor het keurmerk Extra Goed Geregeld. Vul voor het aanvragen van het keurmerk de zelfcheck in. Als de tocht via de zelfcheck voldoet aan de voorwaarden, komt een kwaliteitsadviseur je tocht beoordelen. Afhankelijk van de bevindingen van de adviseur, krijgt jullie tocht al dan niet het keurmerk.
Het is op basis van temperatuur moeilijk te bepalen waar de grens ligt van het al dan niet laten doorgaan van je tocht. Hier lees je een aantal adviezen over extreem weer bij je tocht.
Een tocht annuleren kan via de pagina ‘mijn tochten’, waar het bestuur, toercommissieleden en Scan & Go-contactpersonen, toegang tot hebben. Kies de juiste tocht en annuleer of verwijder hem. De tocht komt dan automatisch als geannuleerde tocht op de kalender te staan.
Je bent als organisatie zelf verantwoordelijk voor het informeren van de voorinschrijvers en het eventueel terugstorten van het inschrijfgeld. In de voorwaarden van de NTFU is opgenomen dat er geen restitutie van het inschrijfgeld wordt gegeven. De NTFU stort maandelijks het bedrag van de voorinschrijvers op de rekening van de organisatie. Of je het geld terugstort, mag je dus zelf bepalen.