De NTFU

Ledenservice

Veelgestelde vragen van fietsers

Je kunt zelf je Extra Dekking voor het nieuwe jaar aanpassen via je Fietssport PLUS-account onder Mijn producten. Doe dit wel vóór 31 december. Wil je de Extra Dekking verlagen? Dat is in het lopende jaar helaas niet mogelijk, wel kan dit uiteraard voor het nieuwe jaar. Verhogen in het lopende jaar kan wel en gaat direct in. Het bedrag dat je extra moet betalen wordt verrekend.
Je wijzigt je bankrekeningnummer eenvoudig via je Fietssport PLUS-account.
Je kunt je ledenpas online aanmaken via jouw PLUS-account op Fietssport.nl. Heb je nog geen account? Maak dan een basisaccount aan op Fietssport.nl (klik rechtsboven op registreer en voer je gegevens in). Er wordt gevraagd of je NTFU-lid bent, koppel hier je lidnummer. Je hebt nu het PLUS-account, wat gratis is voor NTFU-leden. Onder Mijn gegevens vind je jouw Scan & Go-barcode, deze kun je vanaf je mobiel bij een tocht laten scannen.
De Scan & Go-barcode – dé reden waarom je een ledenpas hebt – vind je online in je Fietssport PLUS-account. Wil je toch liever een plastic pas? Dan kun je deze op Fietssport.nl/nieuwepas aanvragen. Het maken en opsturen van de ledenpas kost € 5,-.
Meer vragen

Veelgestelde vragen van tochtorganisatoren

Een tocht waarbij de deelnemers extra in de watten worden gelegd en waar alles goed voor elkaar is, komt in aanmerking voor het keurmerk Extra Goed Geregeld. Vul voor het aanvragen van het keurmerk de zelfcheck in. Als de tocht via de zelfcheck voldoet aan de voorwaarden, komt een kwaliteitsadviseur je tocht beoordelen. Afhankelijk van de bevindingen van de adviseur, krijgt jullie tocht al dan niet het keurmerk.
Iedere vereniging of organisatie die is aangesloten bij de NTFU kan een tocht aanmelden voor de kalender. Bestuursleden, toercommissieleden en Scan & Go-contactpersonen kunnen als ze ingelogd zijn op deze site bij mijn tochten. Hier kun je een toertocht toevoegen. Deze verschijnt, na goedkeuring van de kalendercoördinator, automatisch op de NTFU- en Fietssportkalender.
Het is op basis van temperatuur moeilijk te bepalen waar de grens ligt van het al dan niet laten doorgaan van je tocht. Hier lees je een aantal adviezen over extreem weer bij je tocht.
Een tocht annuleren kan via de pagina ‘mijn tochten’, waar het bestuur, toercommissieleden en Scan & Go-contactpersonen, toegang tot hebben. Kies de juiste tocht en annuleer of verwijder hem. De tocht komt dan automatisch als geannuleerde tocht op de kalender te staan.
Je bent als organisatie zelf verantwoordelijk voor het informeren van de voorinschrijvers en het eventueel terugstorten van het inschrijfgeld. In de voorwaarden van de NTFU is opgenomen dat er geen restitutie van het inschrijfgeld wordt gegeven. De NTFU stort maandelijks het bedrag van de voorinschrijvers op de rekening van de organisatie. Of je het geld terugstort, mag je dus zelf bepalen.
Meer vragen

Veelgestelde vragen van bestuurders

Het opzeggen van het lidmaatschap van je vereniging of stichting kan door een e-mail te sturen aan info@ntfu.nl. Geef hierbij aan wat de reden is waarom jullie je lidmaatschap opzeggen.
Het huishoudelijk reglement beschrijft de regels over de dagelijkse gang van zaken. Het is praktischer dan statuten, maar mag niet in strijd zijn. Ook deze huisregels laat je goedkeuren door de leden. Je zet er bijvoorbeeld in hoe je de bezetting in de kantine regelt, wat de kledingrichtlijnen zijn of hoe je omgaat met materiaalgebruik. Bekijk hier een voorbeeld van een huishoudelijk reglement.
De statuten vormen een officieel document. De leden moeten dit goedkeuren, bijvoorbeeld tijdens de ALV. Je beschrijft in de statuten onder andere het vestigingsadres van de vereniging of stichting, de namen van bestuursleden, hoe je omgaat met een eventueel financieel overschot en de rechten en plichten van jouw vereniging of stichting, bijvoorbeeld naar de leden toe. Bekijk hier voorbeeldstatuten.
Bij een 25, 50 en 75 jarig jubileum hebben wij een cadeautje voor jullie vereniging. Stel ons op de hoogte van jullie jubileum door een e-mail te sturen aan mvandeveen@ntfu.nl.
Zorg dat je voor 31 december de leden hebt opgezegd die het jaar daarop geen lid meer willen zijn. Opzeggingen kun je op deze website doorgeven via de ledenlijst.
Meer vragen